گروه ورزش- کریم اعظمی: هادی عقیلی مدافع ایرانی باشگاه العربی قطر روزهای پایانی حضورش در این تیم را تجربه می‌کند.

آخرین بازی العربی روز چهارشنبه در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا انجام خواهد شد ولی هادی عقیلی در این مسابقه به میدان نخواهد رفت چرا که از ناحیه عضله‌ران آسیب دیده و به آخرین بازی تیمش نمی‌رسد.عقیلی که دیگر سال آینده پیراهن العربی را بر تن نخواهد کرد، با باشگاه القطر به توافق رسیده و به‌زودی قرارداد رسمی‌اش را با این تیم قطری امضا خواهد کرد. عقیلی که قرار است آخر این هفته به تهران بیاید در مورد وضعیت خودش، شرایط تیم ملی و مسائل مختلف دیگر گفت‌وگویی اختصاصی با همشهری انجام داد.

  • چه زمانی به ایران برمی‌گردی؟

یک بازی دیگر باقی مانده ولی من به‌دلیل مصدومیت از ناحیه عضله‌ران غایب هستم؛ با این حال نتوانستم زودتر به ایران بیایم. تا آخر این هفته برمی‌گردم چون دیگر بازی‌ها تمام شده و قراردادم با العربی هم به اتمام رسیده است.

  • راستی با تیم جدیدت القطر قرارداد امضا کردی؟

خیر، ولی به‌زودی این کار را انجام خواهم داد. احتمالا این هفته قراردادم امضا خواهد شد.

  • خبر داری که سایت فدراسیون فوتبال ازبکستان لیست تیم ملی را چند روز زودتر لو داد؟

بله خبر دارم. من نمی‌دانم این کار قانونی بوده یا خیر، ولی بالاخره لیست تیم ملی قرار بود اعلام شود و نباید زیاد روی این موضوع حساسیت به خرج دهیم.

  • قرار است تیم ملی به‌زودی برای برپایی یک اردو راهی ترکیه شود. رفتن به اردوی ترکیه برایت خسته‌کننده نیست؟

به هر حال این شرایط معمولا هرسال وجود دارد و ما دیگر عادت کرده‌ایم. بازیکنان باید خودشان را با این وضعیت هماهنگ کنند، از طرفی شرایط تیم ملی هم حساس است و کادر فنی قصد دارد بازیکنان را در آستانه بازی با ازبکستان در کنار هم قرار دهند.

  • این روزها انتقادهایی از فدراسیون فوتبال و کی‌روش در مورد عدم‌انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ شده است. نظر تو چیست؟

انجام بازی‌های دوستانه به کی‌روش ربطی ندارد و او نمی‌تواند در این مورد کار خاصی انجام دهد. اگر اشتباه نکنم 2 بازی اخیر تیم ملی در روزهای فیفا نبوده و فدراسیون در این شرایط نمی‌توانست تیم خوبی پیدا کند. یکی از دلایل مهمی که ما نمی‌توانیم با تیم‌های بزرگ بازی تدارکاتی داشته باشیم، شرایط منطقه است. خیلی از تیم‌ها به‌دلیل شرایط منطقه به ایران نمی‌آیند. از طرفی من به هیچ عنوان دوست ندارم که در خارج از ایران میزبان یک تیم باشیم. ما باید داخل کشور خودمان بازی کنیم.

  • کی‌روش چند روز پیش در مصاحبه‌ای گفت که فدراسیون می‌تواند به مردم شماره حساب بدهد تا پول خوبی بدهیم و تیم‌های بزرگ به ایران بیایند. نظر تو در مورد حرف‌های او چیست؟

منظور کی‌روش این بوده که مشکلات مالی وجود دارد ولی به‌نظر من مشکل اصلی شرایط منطقه است. با این حال من هم معتقدم که در فوتبال ایران برای تیم ملی به‌خوبی هزینه نمی‌شود. به‌عنوان مثال هیچ‌یک از باشگاه‌های ایران حداقل مشکل پیراهن ندارند ولی این خیلی تاسف‌آور است که تیم ملی مشکل پیراهن و البسه داشته باشد.

  • اگر با تیم‌های قوی بازی نکنیم دچار مشکل نخواهیم شد؟

ما باید با این شرایط کنار بیاییم و البته در گذشته هم زیاد با تیم‌های بزرگ بازی نکرده‌ایم. ما قبل از جام‌ملت‌ها با برزیل بازی کردیم و بعد از جام ملت‌ها با روسیه. من معتقدم آقای کفاشیان در فدراسیون تنهاست و به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد. فدراسیون زیرنظر دولت اداره می‌شود و دولت باید بیشتر فدراسیون را حمایت کند. هروقت مشکلی به‌وجود می‌آید همه سراغ کفاشیان می‌روند ولی نباید اینطور باشد. تیم ملی ما حتی مشکل پرواز هم دارد و وجود این مشکلات اصلا قشنگ نیست.

  • می‌دانی که صدای کی‌روش هم درآمد؟

اگر صدای او درنیاید باید شک کرد. همانطور که گفتم ما در هراردو با یک برند و با یک لباس حاضر می‌شویم و شرایط و امکانات چندان مناسب نیست. این جالب نیست که تیم ملی حتی از لحاظ لباس و البسه هم روند ثابتی نداشته باشد.

  • نظرت در خصوص لیست جدید کی‌روش چیست؟

لیستی که مربی اعلام می‌کند به‌خودش مربوط است و انتخاب یک بازیکن سلیقه‌ای است. هیچ‌کس نمی‌تواند در این مورد به کی‌روش انتقاد کند.مربیگری سلیقه‌ای است و نه تنها به کی‌روش بلکه باید به تصمیم هر مربی احترام گذاشت.

کد خبر 169975
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز